انتخاب مبلمان اداری

چند نکته درباره انتخاب فرنیچر و مبلمان اداری 
 
یکی از مهمترین نکات در یک فضای اداری بحث چگونگی چیدمان مبلمان اداری ، پارتیشن اداری و دکوراسیون آن است. بطور مثال میز منشی و میز کارمندی باید طوری در فضای اداری قرار گیرد که ارباب رجوع به اسناد و پشت آن دسترسی نداشته باشد .مسئله مهم دیگر در دکوراسیون یک فضای اداری نحوه قرار گرفتن میز منشی است، منشی باید به اتاق مدیریت و درب ورودی مسلط باشد.
از دیگر موارد مهم در بحث دکوراسیون و چیدمان یک فضای اداری نحوه قرار گیری سالن انتظار میباشد زیرا باید در محلی از فضای اداری قرار گیرد که ارباب رجوع به مکانهای خصوصی دسترسی نداشته باشد هنگامیکه میخواهیم برای محیط اداری خود مبلمان اداری مناسب و ارزان تهیه کنیم باید جنس و مدل مبلمان اداری مان به گونه ای باشد که با دکوراسیون و فرم پارتیشن اداری آن محیط تطبیق داشته باشد و به ارباب رجوع حس یک محیط اداری را القا نماید.
در بحث چیدمان و مبلمان اداری مهمترین مسئله بحث میز مدیریت میباشد و زیبایی و راحتی آن در دکوراسیون اداری نقش مهمی دارد. باید توجه داشت که پیشرفت تکنولوژی در طراحی میز مدیریت نیز تاثیر گذار است.
صندلی میز مدیریت معمولا دارای پشتی بلند است و ارتفاع آن قابل تنظیم میباشد بنابراین در طراحی یک میز مدیریت شیک باید توجه داشت که ابعاد آن طوری باشد که در اثر کار زیاد روزانه مدیر دچار درد استخوان و خستگی نشود. یکی از عوامل مهم در طراحی و چیدمان یک فضای اداری نوع رنگ غالب در آن فضاست و نوع کار موجود در آن فضا در نوع رنگ آن محل تاثیر زیادی دارد.
به عنوان مثال دیدن رنگ قرمز فشار خون را بالا میبرد و اشتهای فرد را بالا میبرد به همین دلیل در اغلب رستورانها رنگ قرمز رنگ غالب محیط را تشکیل میدهد و یا دیدن رنگ قرمز کمرنگ واکنشهای منفی را در فرد افزایش میدهد و به همین علت تابلو های اخطار به رنگ قرمز کمرنگ میباشد.
بطور کلی برای طراحی یک محیط اداری باید به این نکات توجه داشت:
- موارد مورد نیاز و نوع مبلمان اداری و چگونگی چیدمان آن
- نوع کاربری مورد نیاز در مبلمان اداری ،پارتیشن اداری ،پارتیشن مدرن، پارتیشن دوجداره و پارتیشن شیشه ای نوع فعالیت کارمندان و پست آنها
- نوع خدماتی که در آن فضا انجام میگیرد.
- تقسم بندی شبکه ها و پریزها و کلیدها
- تقسیم بندی بر اساس دریچه کولرها و شوفاژ
- نور پردازی محیط